Yerli ve Milli Bilimsiz Üniversiteler, Makalesiz Profesörler, Liyakatsiz Âlimler Ülkesi!
Her yere imam, bazı üniversitelere vaiz rektör, her yere imam hatip, her koltuğa âlim şahıslar...
Böyle ülkelerin ekonomisi sıradan bir damadın oraları, buraları çokomelli sunumuyla şahlandırlır, enflasyonu TÜİK'in, Merkez Bankası'nın imam hatip lisesi mezunu mümin başkanları sayesinde düşürülür!
Kayınpederin bir kavli ile de ekonomi düzlüğe çıkar! Orhan Pamuk terörist ilan edilir!
Fransa, Almanya, İngiltere'nin yanına "Şahsım" ülkesi bile uydurulur!
Kütüphaneleri yıkıp yerine cami açmayı, üniversitelerdeki bilimle uğraşan gerçek biliminsanlarını barışa imza verdikleri için işlerinden atmayı, kıytırık dershanelerinden üniversite kurmayı marifet sanarlar!
Üniversiteler bilim üretip gerçek diploma verseler de ne olacaktı?
Aziz ve yepisyeni Türk tipi CHS sisteminde yeteneğe, beceriye, liyakate, sınavda birinci olmaya çalışmaya hiç gerek yok artık!
Neymiş? 68 rektör olan rektörün hiçbir uluslararası yayını ve atıfı yokmuş!
2019’da ilk altı ayında özel okullara öğrenci okuttukları için Türkiye Cumhuriyeti Devleti Millî Eğitim Bakanlığı bütçesinden tam 682 milyon 815 bin 712 TL bütçe ayrılmasının iflas ettirilen okullarla ilgisi olamaz elbet!
Bakkal dükkanı açmak kadar kolay sandıkları, 76 üniversite sayısını 207'ye çıkarmayı da iş sanıyorlar ya!
Neymiş öğrenci sayısının 1,6 milyondan 8 milyona yükselmiş olması bu başarının en bariz ifadesiymiş, Almanya Şansölyesi Angela Mergel bile kıskanmış!
Ama her üniversiteyi bitirenin hemen iş sahibi olması diye de bir şey yokmuş ki?
Eyyy Şansölye! Şahsım ülkesini ne belledin?
Yeni CHS medrese tipi üniversitelere rektör olabilmeleri için az okuma yazmalarının olması, TV'de ramazan sohbetleri yapmaları, yeğenlerini, karılarını, çocuklarını öğretim görevlisi, müdür, rektör yardımcısı olarak atamaları yerli ve medresî Türk tipi üniversiteler için yetiyor da artıyor!
Eğitimde çağ atlama budur! Hep Yeni Çağda, Yakın Çağ'da kalmanın gereği yok!
Orta Çağa atlamak da mümkünmüş!
Komünist Çin'in Pisa'da hem okuduğunu anlamada hem problem çözmede birinci olduğu devirde iman gücünü, erdemi ölçen bir sınav yaptılar da en birinci, bisbirinci çıkmadılar mı?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder